fredag 22 januari 2010

Gamla minnen.

Vi börjar våran blogg med att se tillbaka två år i tiden. Datumet var 2008-04-05 och det var dags för havsöringsfiske.

Vi åkte väl ifrån stan vid 7-tiden på morgonen och var uppe på Orust ca en timma senare. Fram med utrustningen, här skulle det minsan fiskas!

Själv drog jag 5 stycken, varav två var godkända och ganska feta som fick följa med hem till middagen. De tre andre var riktiga slippsar. Under tiden hade farsan min inte haft ett endaste napp. Han stod mest och suckade vid sidan och såg allmänt less ut.
Då till det mest komiska att vi körde med exakt lika dana drag och kastade inom samma område.
Hos mig själv nappade det som mest hela tiden. Dock var dom svårkrokade denna dag.

Han tog dock igen detta med råge den gamle farsgubben.
Helt plötsligt hör jag hur någon ropar på mig, givetvis ifrån andra sidan hamnen.
Han hade fått napp och behövde håven, som ju låg kvar hos mig. Så jag fick snällt lägga benen på ryggen med håven i högsta hugg iförd vadarstövlar dessutom, tänk er den synen!

Oboy, vilket napp han hade fått. En havsöring på hela 64 cm hade valt att kliva på draget. 1.9kg vägde besten.

Gissa vem som var gladast i bilen på väg hem sen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar