söndag 11 april 2010

Lyckad helg på Tjörn

Hemm igen efter en lyckad helg på Tjörn.
7 pers var vi där ute som fiskade, Jag, Kjell, Tommy, Johan, Jonas, JockeT samt Henrik.



Vi började fiska lite smått på fredag eftermiddag utan att känna ett liv, men så började fisken vakna, ljudliga vak hördes nere i viken, vi kilade raskt ner till vattnet o började kasta och det tog inte lång tid innan JockeT hade första kontakten, den lossande dock efter ett par meter. Själv missade jag två hugg, samt i ett mothugg ryckte jag av tafsen... Fisket var bra i ca en timme. Men det var ingen som ville följa med upp.

Vi la ner fisket för kvällen när mörkret kom och satte oss o drack lite sprit samt öl. Detta verkar ha tagit hårt på vissa som tog lång sovmorgon dagen därpå. Själv var jag uppe med tuppen och fiskade. Vilket resulterade i 5st havsöringar. Alla dock för små. Den minsta mätte 15cm och den största 40cm.
Fisket var bra sålänge det var högt vatten.



Lite senare på dagen så började fisken nappa lite igen och då passade Johan och Kjell på att dra varsin på spinnfiske. Samt att dom hade flertalet hugg.

Det dröjde ytterliggare ett par timmar innan nästa fisk landades, denna gång återigen av mig själv, jag fick två st på väldigt kort tid när vi testade trolling med motorbåten en liten sväng. Öringarna var ca 35cm och tog på en 10cm lång röd wobbler, gamar säger jag bara!

På eftermiddagen kvällen så tog både Johan och Jonas varsin liten rackare, medans det gick fortsatt trögt för JockeT och Henrik.
Henrik fick dock spräckt sin nolla lite senare på kvällen.



Söndagen började återigen tidigt, iaf för vissa =).
Jag och pappa Kjell var uppe vid 06.30 och fiskade, Kjell fick ganska tidigt en liten rackare. Men sen var det inte så mkt mer.
Det var sedan dags för oss att åka hem efter en mkt lyckad helg!

Jonas, Johan, JockeT och Henrik skulle stanna hela eftermiddagen ikväll oxå.
Hoppas på att få uppdaterade rapporter av dom senare.

Nu blir det till att binda lite flugor och fylla upp asken igen, tror jag blev av med 7 st. Hatar o flugfiska vid vassa bergskanter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar