lördag 21 augusti 2010

Trevlig dag i Risveden

Då var man hemma igen efter dagens fisketur.

Vi åkte hemmifrån klockan 05.00. Och styrde mot Böljesjön.
Framme vid ca 06.00.
Direkt såg vi fiskar vaka, vi riggade upp grejjerna o började fiska.

Ganska snabbt hade jag ett hugg på en torrfluga. Men missade mothugget grovt.
Var lite småsvårt att få ngt riktigt grepp på vad dom åt för ngt.

Vädret var väldigt varierande, vindstilla och inget regn (vakade en del) samt mera blåst och totalt spöregn (stendött).

Provade istället med en Baby Polar Magnus. I tredje kastet vräker sig en STOR regnbåge över den direkt vid landning, fisken blev nog lika förvånad som jag och mothugget blev katastrofalt.

Jag provade lite olika flugmönster för att se om man kunde hitta dagens recept medans vissa andra låg o sov.


Jag satte sedan på en haröra i modell stor o vadade ut. Han väl dra 3 kast innan det suger tag i linan. NAPP! Jag ropar på Coffe att komma med håven men får inget svar.
Utan jag får istället ropa "Jag har napp" igen innan jag får en reaktion av en yrvaken Coffe, han hade lyckats somna.
Fick iaf upp en regnbåge. 1.022kg vägde den, ingen jättesak, men iaf fisk.


Hade sen ytterliggare två missade hugg med samma fluga.
För Coffes del var det dessvärre trögt idag, inga känningar på fisk.
Men det kommer snart! Tålamod!

Vi var även en snabbis i Abborsjön samt Kroksjön o kollade läget, ingen direkt synlig fisk att prata om. Dock trevliga sjöar om man vill köra spinnfiske.
Dags att sova! 15 timmars fiske gör en trött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar